Sunday, January 09, 2011

Zoo jammer


Wie herinnert zich 6 december 2009? Juist, dat was de datum dat ik het aan de stok had met de voetballers van het sterke Batavia 6. Drie van de geweldplegers zijn ondertussen veroordeeld. Ik werd onaangenaam getroffen toen ik in december 2010 een schrijven kreeg dat op 11 januari 2011 het hoger beroep diende, aangespannen door de advocaat van de mij, liggend op de grond, in het gelaat geschopt hebbende (drie getuigen, dat wordt het spinhuis, wijf) keeper. Nee hè, niet nog eens. Ik hees me in de pen en schreef aan de rechtbank wat de fuckin' verdere gevolgen voor mij waren geweest in 2010 van de, in hun ogen ongetwijfeld, heldendaad. 'Die racist Die!' Voortdurend werd ter verdediging door de groep erin gefietst dat ik postkoloniaal hen het zwarte schaap gemaakt had bij mijn beslissingen .. Anyway, van veel verstand heb ik de groep nooit verdacht. Afgelopen zaterdag kreeg ik een brief van de rechtbank. Het hoger beroep zou worden afgewezen omdat het te laat was ingediend. Ik moest lachen. Toen ik de speler die me na de wedstrijd een klap in mijn gezicht had gegeven alsnog een rode kaart had gegeven riep hij 'dat kan helemaal niet'. Dàt kon nu net weer wel. Moraal, regelkennis is fijn en zorg voor getuigen.

Overigens: waarmee werd dat keepertje nou bestraft? De KNVB sloot hem vijf jaar uit van clubvoetbal. De rechtbank heeft hem honderd uur werkstraf en €300,- vergoeding opgelegd.

No comments: